sobota 30. apríla 2016

Books I grew up with #BeatrixTalks

  Už od mala som mala rada knihy a sú veľkou súčasťou môjho života. Svoj život si bez nich neviem predstaviť. Tu sú tie, s ktorými som vyrastala...





1. Malá čarodejka Molly

Túto knižnú sériu som začala čítať, keď som mala asi 10 rokov.Najprv sa mi vôbec nechcelo ju začať čítať no potom som ju už nemohla pustiť z ruky. Malá čarodejka moly je názov prvej časti série. Druhá sa vola Malá čarodejka Molly zastaví svet a tretia Mala Molly cestuje v čase.
Knižka je o malej sirote menom Molly, ktorá sa žije v zanedbanom sirotinci spolu s ďalšou hŕstkou detí. Nie je veľmi obľúbená. V knižnici objaví knihu vďaka ktorej sa naučí kúzliť. Je to veľmi dobrá knižka pre deti, ktoré sú približne vo veku okolo 10 - 13 rokov. Určite ich zaujme a veľmi ľahko sa číta...



2. Denník Princeznej
 
 

Denník princeznej bol, je a aj bude navždy patriť medzi moje najväčšie knižné srdcovky. S touto sériou som si prežila asi 4 roky svojho teen života a vždy som nedočkavo čakala, kedy ikar vydá ďalší preklad. Je to úžasná kniha. Autorka veľmi dobre vie, ako opísať problémy dospievajúceho dievčaťa. Pretože to, čo si Mia prežívala boli niekedy len obyčajné problémy, ktorými si prechádza každé dospievajúce dievča, no ako bonus mala aj tých pár kráľovských... A bola to práve princezná Mia, ktorá ma akosi dokopala k písaniu. Nebyť jej, myslím, že by som dnes nebola tam, kde teraz som...



3. Džínsový denník
 

Džínsový denník sa mi dostal do ruky keď som mala toľko isto, ako hlavná hrdinka na začiatku knihy. Prekvapením pre mňa bolo, keď po už pre mňa ukončenej sérii oznámila, že bude pokračovať štvrtým a piatym dielom a dokonca vydala aj Denník z Lukášovho pohľadu. Pre mňa je Zuzka Šulajová veľkou inšpiráciou a dôkazom, že aj slovenské autorky majú šancu uspieť a podobne ako aj  Denník princezien mi aj Džínsový denník akosi dopomohol k tomu, aby som sa sama pokúsila niečo napísať... Mám rada aj jej ďalšie knihy, no Džínsový denník je niečo, s čím som vyrástla a s čím ešte stále rastiem a nedokážem sa dočkať ďalšej časti, ktorá vyjde v septembri tohto roka a ak na konci tej knihy Paula a Lukáš nebudú spolu, tak prisahám, že jej napíšem "veľmi pekný" email...
Anyways....
Príbeh určite odporúčam...


4. Gordana; Gričská čarodejnica 
 

Call me a Weirdo, ale tak tieto dve knižné série od jednej autorky ma úplne dostali...
Gordana
Na obrázku máte len pár kníh, v skutočnosti je ich myslím že niečo cez 20. Príbeh z dvora Kráľa Mateja Korvína v Uhorsku. Príbeh o Gordane, žene do ktorej sa zamiloval Princ aj sluha, žene, ktorá mala dosť odvahy aby bojovala boje, ktoré sa báli bojovať aj muži, žena, ktorá si za svojou vlasťou stála viac, ako hocijaký veľký vlastenec.
Áno, Marija Jurič Zagorka bola feministka a rovnako sú aj jej postavy. Áno, vždycky nakoniec nájdu lásku, ale neboja sa bojovať svoje vlastné boje a nepotrebujú žiadneho princa, ktorý by ich zachránil.
Gričská čarodejnica
Štyri úžasné knihy s ešte úžasnejším príbehom dvoch mladých a ťažko životom skúšaných žien. Všetko sa to odohráva za čias Marie Terézie, kedy vrcholia spory s čarodejnicami, až ich nakoniec Mária Terézia úplne zakáže.
Ako milovník dejepisu a zvlášť týchto dvoch období  som tieto knihy proste nemohla vynechať zo zoznamu, a ani zo svoje čitateľskej zbierky....



5. Kroniky Narnie

K tomuto bodu sú slová zbytočné... No možno tak len jedno slovo...
DOKONALOSŤ!!!



Určite mi dajte vedieť, ak by ste chceli ničo podobné znova... zámerne som sem neuviedla knihy zo žánru Supernatural, pretože som to sem nechcela veľmi miešať, Ak by ste však chceli rebríček mojích supernatural favorite books, určite dajte vedieť...
Na dnes je to všetko a ja idem pomaly spať, takže



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára